Senzibilizacijski trening in psiho-somatski ‘wiring’

Od marca 2018 Senzibilizacijski trening poteka

v galeriji na Pedagoški fakulteti, Ljubljana,

ob četrtkih 17.00-19.00 (do 18.30 fizični trening, do 19.00 feedback/debata). 

vodi: Radharani Pernarčič

Po dogovoru izvajamo tudi individualno vadbo.

Za dodatne informacije pišite na:  rpernarcic@gmail.com  

Trening v osnovi združuje delo s telesom ter kreativno (samo)raziskovanje svoje kognicije, percepcije in delovanja. Preproste praktične vaje izhajajo iz disciplin sodobnega plesa, gledaliških in drugih somatskih tehnik, variirajo pa od individualnega dela, dela v dvojicah (trojicah), do celotne skupine hkrati. Po koncu praktičnih vaj sledi še sklop tematsko zaokrožene diskusije, z namenom da svojo izkušnjo tudi artikuliramo ter umestimo v svoje siceršnje vsakdanje delovanje, kar lahko razpira tudi premisleke o širših družbenih tematikah.

Celostni namen vadbe je začutenje lastnega telesa/sebe v fizičnem in interakcijskem prostoru ter s tem ozaveščanje načinov našega individualnega in skupinskega delovanja in komunikacije. Gre za kombinacijo treninga in (samo)raziskovanja, ki primarno ni namenjena terapiji, učinek vadbe pa vseeno bistveno povečuje zlasti našo koncentracijo, koordinacijo, vitalno odzivnost, empatijo ter stik s sabo in svetom.

Ker na podlagi praktičnih vaj priplavajo na površje tudi naše ponotranjene miselne, čustvene, vedenjske in komunikacijske sheme – bodisi individualne ali kulturno-družbeno pogojene – delavnica vselej odpira tudi širše interpersonalne in družbene problematike. Vadba zato prinaša:

  • Poglobljeno raziskovanje naših utelešenih vzorcev in (navadno neučinkovitih) avtomatizmov, ki oblikujejo naše intencije, odzivanje in delovanje;
  • Redefiniranje fiksiranih samoumevnosti v naši percepciji;
  • Raziskovanje interpersonalnih relacij ter načinov interakcije in komunikacije – tj. vzajemno vzpostavljenih stanj in situacij, odzivov, konstruiranja, branja in sidriščenja pomenov ter vzpostavljanja interpretacij;
  • Raziskovanje različnih skupinskih dinamik, z namenom aplikacije v posameznikovo profesionalno delo ali vsakdanje delovanje.

Metoda dela obenem vzpodbuja prepoznavanje relevantnosti lastne izkušnje, njenega artikuliranega izražanja ter (samo)refleksije, udeleženci pa se  na tak način učijo učenja. Kombinacija najrazličnejših dognanj, pristopov in tehnik tako celostno gradi posameznikovo osebnost, dviguje senzibilnost, (samo)zavedanje, učinkovitost, samostojno delovanje znotraj skupine/družbe in konstruktivno komunikacijo ter odzivanje na okolje in situacije.

V širšem smislu se delavnica osredotoča na teme/veščine, kot so:
Prisotnost, koncentracija, energijski in časovni management, odzivnost, aktivno opazovanje, poslušanje, telesna komunikacija, intencionalnost, zaupanje, dvigovanje senzoričnih načinov spoznavanja na raven utelešenega zavedanja, prepoznavanje zavirajočih interpretacij, (ob)sodb, posploševanj, poenostavitev, a-priornih predstav in ponotranjenih mehanizmov, dvigovanje nivoja vitalnega in suverenega stika s sabo in svojim delovanjem (zlasti tistim, ki sicer ostaja samoumevno) itd.

Na podlagi voditeljičinega povezovanja znanj in metod somatskih praks, performativne/gibalne umetnosti, družboslovnih/humanističnih disciplin, pa tudi nevroloških in kognitivnih raziskav je trening celostno namenjen vzpostavljanju drugačnega prostora delovanja – tako individualnega kot interrelacijskega. Prostora, v katerem si lahko dopustimo biti to/tako, kar/kakor smo. Prostora, v katerem nič ne more biti napaka ali irelevantno. Kjer ne vladajo vrednotenja, doseganje in dokazovanje, ampak opazovanje, zanimanje in proces.

Poudarek praktične vadbe je na: 

  • dvigovanju vitalne energije in fizične moči
  • vzpostavljanju fizične, energijske in umske pretočnosti oziroma odzivnosti
  • sproščanju prenapetosti, nemira, strahu, stresa in/ali zavrtosti, zadržanosti
  • toku zavesti, asociativnosti, čuječnosti, prisotnosti in pristnosti
  • artikuliranemu prepoznavanju senzoričnih informacij – branje in komunikacija na podlagi telesne zaznave in sporočanja
  • umirjanju, prihajanju vase, iskanju svojih virov, veselju nad doživljanjem samega sebe
  • dialoškosti, vzpostavljanju relacij z drugim/s sočlovekom

Debatni del/feedback dodatno osvetli:

  • konstruiranje, pripisovanje/sidriščenje, branje in interpretacija pomena
  • mentalne konceptualizacije, ki sotvorijo naše čutenje in videnje/razumevanje sveta
  • čustvene in fizične vzorce in njihove učinke na naše delovanje in tvorjenje relacij z drugimi
  • vlogo čutov v navezavi s čustvovanje in mišljenjem
  • relacije med našim osebnim in družbenopolitičnim delovanjem

Iskreno Vabljeni!

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s